Bestuursleden gezocht
Door samenloop van omstandigheden zijn er drie vacatures in het bestuur. Inmiddels beraadt een koorlid zich op de functie Public Relations.
Om in ieder geval een goed functionerend dagelijks bestuur te vormen is dringend behoefte aan een penningmeester. De taak van de toekomstige penningmeester is op allerlei manieren eenvoudiger gemaakt:
- een administrateur verzorgt de boekhouding met een e-boekhoudpakket
- contracten met solisten worden afgesloten via het contractenbureau van de korenbond
- een ervaren koorlid helpt mee om de jaarrekening op te stellen en denkt mee over de begroting
- koorleden helpen mee met het aanvragen van subsidie
Penningmeester
Houd jij van muziek, in het bijzonder klassieke koorzang? Vind je het leuk om jouw deskundigheid en ervaring in financiële functies in te zetten voor het penningmeesterschap als lid van het bestuur van ons koor? Overigens zou je ook welkom zijn als zanger!
COV IJsselstein (Christelijke Oratorium Vereniging IJsselstein), bestaande uit ruim 60 enthousiaste leden onder leiding van onze bevlogen dirigent, voert elk jaar een groot concert uit in de Basiliek van IJsselstein. Wil jij als penningmeester een gezonde financiële situatie nastreven, waardoor wij onze concerten jaarlijks kunnen blijven aanbieden?
Als penningmeester houd je je bezig met onder meer de volgende activiteiten:
- Beheer, bewaking, advisering over het budget
- Eindverantwoordelijke administratie
- Rapportage
- Concerten: begroting, fondsenwerving, budgetbewaking en rapportage
- Fiscale verplichtingen
- Contracten opstellen en afsluiten in samenwerking met de secretaris
- Fondsenwerving algemeen
De penningmeester is beleidsmaker en draagt eindverantwoordelijkheid. Als bestuurslid stuurt de penningmeester de uitvoerenden aan, zoals de ondersteunend administrateur. Als je ervaring hebt met Fondsenwerving is dat een pré , maar geen must. Enkele koorleden houden zich hiermee bezig en willen in de komende tijd resultaten boeken op dit gebied.
Wij bieden een inspirerende functie waarin je een plezierige samenwerking hebt met bestuursleden, zangers en commissieleden. Er komt veel kijken bij het organiseren van een concert, zoals het inhuren van professionele solisten en orkest, het regelen van de locatie, meestal de Basiliek en alles eromheen. Veel collega-bestuurs- en commissieleden spannen zich elk jaar weer in om een mooie uitvoering ten gehore te brengen.
Functie-eisen: ervaring in financiële functies en affiniteit met de culturele sector.
Contactpersoon
: Judith Ohlenbusch, mobiel 0621667652, mailadres judith@ohlenbusch.biz